Clausura de la 18 Biennal

El premi del públic és per la gallega Juana Fernández per l’obra ‘Balancín’

El passat diumenge 6 de novembre va tenir lloc l’acte de clausura de la 18 Biennal de Ceràmica d’Esplugues Angelina Alós, el certamen de projecció internacional amb més antiguitat de Catalunya. Amb aquest acte es va tancar l’exposició temporal de les obres seleccionades, i es va donar a conèixer la peça guanyadora de la votació popular.

Durant el temps que ha estat oberta al públic l’exposició de les peces guanyadores i seleccionades, han passat per les sales més 1700 persones,  la qual cosa ha suposat un augment molt significatiu en comparació amb l’edició anterior, més d’un 50% (800 persones- 17 Biennal).

L’acte de clausura va estar dividit en dues parts:

El taller experimental “Del fang a la ceràmica” conduït per Ariadna Benavides de l’Escola Muncipal de Ceràmica, durant el qual ens va presentar diverses tipologies de fang, les seves característiques i les seves aplicacions en la ceràmica contemporània.

Durant la segona part de l’acte es va fer públic el resultat de la votació popular. Albert Comellas, tinent d’alcaldia, regidor de promoció econòmica, van ser l’encarregat d’anunciar el nom de la peça guanyadora. L’acompanyava a la taula Claudi De José, president de l’Associació de ceramistes de Catalunya.

Ambdós van destacar la importància d’actes com el de diumenge per apropar la ceràmica contemporània al públic, i per consolidar la ciutat d’Esplugues com a referent ceramístic de Catalunya.

L’obra més votada per el públic va ser l’obra ‘Balacín’, de Juana Fernàndez (Trazo, La Corunya) amb un total de 33 dels 362 vots. Aquesta artista juntament amb els altres tres premiats de la Biennal, Irina Razumovskaya, Sofia Aguilera i Ruth Cepedano podran exposar col·lectivament a la seu de l’Associació de Ceramistes de Catalunya.

This post is also available in: Spanish