El dia 29 d’octubre s’ha inaugurat l’exposició Artistes Premiats de la 17 Biennal de Ceràmica d’Esplugues, a la sala ACC de Ciutat Vella. A la mostra que es podrà visitar de manera gratuïta fins al proper 7 de desembre, s’exposen obres dels quatre artistes guardonat en la última edició.

Aquesta mostra és fruit de la col·aboració entre els Museus d’Esplugues i l’Associació Ceramistes de Catalunya en el certamen, i de l’aposta d’ambdues entitats per la ceràmica contemporània i els nous artistes.

Entrada

La organització d’aquesta exposició va ser una de les principals novetats en les bases de la 17 Biennal, ja que per primer cop el certamen tenia una petita replica o continuïtat a Barcelona

Com ja es va anunciar durant el lliurament de guardons de la 17 Biennal, l’octubre de 2014, tots els premiats, inclòs el premi de votació popular, estaven convidats a participar a la mostra que ara s’ha obert, i tots els convocats han respost molt satisfactòriament a la nostra crida.

Ana Cruz i Betânia Pires, Xavier Monsalvatje, Lourdes Riera i Alberto González Bustos han presentat noves peces que formen un conjunt heterogeni i de gran riquesa creativa.

Ana Cruz i Betânia Pires (Lisboa) guardonades amb el Premi Ciutat d’Esplugues amb l’obra Em nome do Pai exposen la peça Fé per Capita (Porcellana de Limoges, vidriat blanc semitransparent, llustre daurat a 10%).
Inspirada en les relacions entre Xina i Europa en el context actual, convida als visitants a un interactuar amb la peça.

Betania fe per capita

Xavier Monsalvatje (Moncada) guanyador del Premi Angelina Alós amb l’obra La Verdad ens presenta tres obres:
He tenido una pesadilla
Gerro de pisa amb tapa i pigment negre
Dreams
Gerro de pisa amb tapa. Blau de cobalt sota coberta
-Crisis
Gerro de pisa amb tapa .Blau de cobalt sota coberta

xavier

Una sèrie de peces que continuen la línia de La Verdad. Obres que darrere la delicadesa o fragilitat de la ceràmica, exposen una crítica radical a la societat actual a través de les il·lustracions.

Lourdes Riera “Calelles” (Saragossa) guanyadora del Premi Pujol i Bausis amb l’obra Imepetú, també exposa tres peces de gres que són una continuïtat estilística de l’obra guanyadora, i pertanyen a la sèrie Arte y Naturaleza.
Arcano Abisal
• Amenaza Compartida
• Vaina de Abundancia

Lourdes

I per últim l’artista val·lisoletà Alberto González Bustos guanyador amb la peça Vira de la votació popular aporta les peces:
Volcánica
• Deshaucio
• oñotO

bustos

Aquesta selecció forma part de la sèrie Vegetando, en la que l’artista expressa la seva preocupació per la degradació de la natura a través de la creació de formes vegetal imaginàries.

Durant l’acte vam comptar amb la intervenció del crític d’art Josep Maria Cadena durant l’acte que fa fer una reflexió sobre la importància de la ceràmica com a displina artistica i una reivindicaicó dels artitstes ceramistes catalans que han tingut un paper destactat com la mateixa Angelina Alós, Antoni Cumella o la saga Serra.

Presentació

Durant l’acte va tinir lloc la presentació del catàleg de la 17 Biennal de Ceràmica d’Esplugues, que recull totes les obres premiades i seleccionades, a càrreg d’Albert Comellas, tinent d’alcaldia i regidor de Patrimoni Cultural.

Aquesta mostra tanca la 17 Biennal, i dona el tret de sortida a la propera edició prevista pel 2016 que presentarà destacades novetats.

*Informació pràctica
Premiats de la Premiats de la 17 Biennal de Ceràmica d’Esplugues
Del 29 d’octubre al 7 de desembre
Sala ACC. Associació Catalana de Ceramistes (C. Doctor Dou, 7, Barcelona)