El dijous 25 d’octubre va tenir lloc a sala d’actes de La Masoveria de Can Tinturé, el lliurament de guardons de la 19 edició de la Biennal de ceràmica Angelina Alós.

L’acte presidit per l’alcaldessa d’Esplugues, Pilar Díaz, membres del jurat i patrocinadors del certamen, va combinar dosis d’emotivitat i reivindicació a favor de continuar treballant per oferir a la ceràmica el lloc que li correspon en el marc de l’art contemporani.

Destacar l’emotiu record a Blanca Morales Alós, filla de la ceramista Angelina Alós que ens va deixar aquest estiu.
Pilar Díaz va destacar la importància de continuar treballant per a què Esplugues continuï sent un referent en el món ceramista. L’alcaldessa va recordar el seu passat com a centre de producció destacat, reivindicar el seu present amb els Museus i l’Escola Municipal de ceràmica com a elements de dinamització social, cultural i econòmica de la ciutat; i el seu futur vinculat a la Biennal i la seva aposta per la ceràmica de creació.

El jurat de la present edició està format per Pilar Vélez, director del Museu del disseny de Barcelona, Montse Frisachs, periodista i crítica d’art, i Maria Bofill, ceramista. Tres dones que avalades per una carrera professional consolidada, amb perfils diferents que es complementen per oferir una visió àmplia de la ceràmica actual. Montse Frisachs, en representació del jurat va exposar els criteris amb els que han treballat a l’hora de fer la selecció: l’originalitat, la dificultat tècnica i la qualitat estètica de les obres a concurs.

El premi ciutat d’Esplugues, dotat amb 4.000 euros, va recaure en l’artista barceloní afincat a Regne Unit, Albert Montserrat Balcells per l’obra GerroOilSpot01.
El jurat ha destacat la seva capacitat per traslladar una peça de tall tradicional a la contemporaneïtat amb un gran domini tècnic tant en la realització com en l’ús dels esmalts.
El premi Angelina Alós, dotat amb 3.000 euros, va ser l’obra Koujo de la japonesa resident a Barcelona Chisato Kuroki per la qualitat de la seva estructura arquitectònica i textura versàtil.
I el premi Pujol i Bausis amb 2.000 euros, s’ha otorgat a l’obra Comunidade del portugués Alberto Viera, una peça amb una forta càrrega crítica i una agosarada i enginyosa proposta formal.
Maribel Aguilera, regidora de patrimoni cultural, va destacar el creixement i la consolidació del certament a nivell internacional, amb un 38 % de peces inscrites d’origen estranger.

”Ens il·lusiona especialment saber que la influència de la Biennal arriba fins a països com Xina, Japó o Taiwan, on la ceràmica té una paper significatiu tant en la vida diària com en l’art i la cultura”, va afirmar.
Les obres presentades i seleccionades en aquesta 19 Biennal ofereixen un ampli ventall de tècniques, estils, tendències i orígens… un conjunt ampli i heterogeni que ens permet fer una radiografia real sobre la creació ceràmica els nostres dies a nivell internacional.
Després del lliurament de premis es va inaugurar l’exposició del certamen al Museu Can Tinturé, amb les peces guanyadores i les seleccionades, una trentena en total. La mostra es podrà veure fins al 13 de gener de 2019. Aquest dia tindrà lloc l’acte de clausura i també el lliurament del premi de votació popular.
La Biennal de Ceràmica d’Esplugues Angelina Alós organitzada per l’Ajuntament d’Esplugues, ha comptat amb el patrocini FIATC Assegurances, Nestlé España, S.A. i Soler i Sauret, S.A.