El dia 14 de juliol, a La Masoveria, va tenir lloc el lliurament de guardons i la inauguració de l’exposició temporal que l’acompanya. La jornada va servir per consolidar el prestigi del certamen, un prestigi que es veu reforçat any rere any amb la participació d’artistes d’arreu de Catalunya, d’arreu d’Espanya i d’arreu del món

L’acte va estar presidit per l’alcaldessa d’Esplugues, Pilar Díaz, el quart tinent d’alcaldia Albert Comellas i els membres del Jurat de la present edició, Josep Maria Cadena, crític d’art, i els ceramistes Ma Àngels Domingo (Madola) i Jordi Serra.

També va comptar amb la presència de representats de les tres empreses patrocinadores: Soler i Sauret, FIATC Assegurances i Nestlé. Patrocinis que contribueixen a fer que la Biennal continuï sent un referent en el món de la ceràmica artística.
Els premiats van ser:

• Metamorphosis d’Irina Razumovskaya ( Londres- Regne Unit ): Premi Ciutat d’Esplugues per l’evolució arquitectònica, minimalista i brutalista constatada en les peces ceràmiques presentades.

Irina

• Niña Invisibe de Sophie Aguilera Lestar (Barcelona- Espanya): Premi Angelina Alós per la reflexió implícita que suggereix un viatge del subconscient, reflectit en una obra que evoca la infància i el misteri.

2Nena

• Flux de Ruth Cepedano García (Barcelona- Espanya): Premi Pujol i Bausis per la capacitat metafòrica d’un flux que porta cap endavant.

3Flux

L’artista Irina Razumovskaya finalment no va poder acudir a l’acte, va fer arribar un vídeo d’agraïment.  Per la seva banda Sophie Aguilera Lestar i Ruth Cepedano García ens van acompanyar i  es van mostrar emocionats i feliços per entrar a formar part de la llista de premiats en les 18 edicions .

El Jurat també va destacar l’obra amb una menció honorífica O JOGO (NIVELL II) dels artistes portuguesos Sonia Borga i Vitor Santos

Totes les obres premiades i les seleccionades es poden veure al Museu Can Tinturé fins al 6 de novembre. Durant aquest període el públic podrà votar la seva obra preferida. La més votada rebrà el Premi del Públic en l’acte de clausura de la 18a Biennal de Ceràmica d’Esplugues.