Santons provençals a Can Tinturé durant els Nadals

La mostra formada per 9 peces original de la Col·lecció Setoain, representen la tradició rural de la comarca francesa i acompanyen els pessebres nadalencs.

La construcció i exhibició de pessebres forma past de la litúrgia nadalenca en molts llocs del món, especialment els de tradició catòlica. Més enllà del fet religiós, el pessebre és una exaltació de la vida rural, on es recreen muntanyes, rius i personatges que treballen diferents oficis artesans.

En aquest cas, són obra de la famosa santonière Lise Berger, una artista que busca la perfecció arribant a detalls minuciosos i ben realitzats: les seves caracteritzacions de les cares, les robes i vestits confeccionats amb materials de qualitat i cosits a mà.

Les seves obres respiren la Provença amb costums tradicionals i vells oficis amorosament restituïts.

La mostra organitzada conjuntament entre AMPEL .Amics dels Museus i el Patrimoni d’Esplugues i Museus d’Esplugues, ha compatat amb la col·laboració de la Col·lecció Setoain.

Visita lliure, de dimarts a dissabte de 11 a 20 h i dissabtes i diumenges de 10 a 14 h.
Tancat tots els dilluns, i els dies 1 i 6 de gener, i 25 i 26 de desembre

This post is also available in: Spanish