Els Museus d’Esplugues s’adapten a les circumstàncies derivades de la pandèmia en l’obertura de la nova exposició temporal del Museu Can Tinturé, organitzada amb l’Associació Catalana de Ceràmica i la col•laboració de l’Arxiu Municipal.

La mostra que porta per títol D’Esplugues al cel es pot visitar des del 14 d’octubre fins al 14 de març de 2021. A causa de la situació sanitària actual, s’ha substituït el format tradicional d’inauguració per una inauguració virtual: un audiovisual amb la presentació de l’exposició. Hi intervenen la regidora de Cultura, Patrimoni Cultural i Memòria Històrica, Maribel Aguilera, els comissaris de la mostra i membres de l’Associació Catalana de Ceràmica, Alfons Romero i Josep A. Cerdà, que presenten i valoren els plafons de santoral de la mostra, tan habituals i tradicionals en moltes de les cases durant els dels segles XVIII i XIX. Per últim, Roser Vilardell, directora dels Museus d’Esplugues, presenta l’àmbit local de la mostra, tot destacant el paper de la fàbrica Pujol i Bausis.

Aquesta iniciativa és un pas més en la transformació digital en la qual estan treballant els Museus d’Esplugues. Aquest procés es va iniciar la primavera de 2020 amb la renovació de la pàgina corporativa, i s’anirà ampliant els propers mesos amb la incorporació de nous recursos i activitats en el seu web i xarxes socials.