PRODUCTES: Col·lecció de peces de relleu de Pujol i Bausis

.
A la recepció del Museu Can Tinturé podeu trobar una petita botiga amb diferents publicacions sobre els continguts dels museus, així com tot una sèrie de productes, dels quals destaquem la col·lecció de rajoles reproduïdes de l’antiga fàbrica Pujol i Bausis.

MEL-Rajola modernista. Lleó Morera Barcelona Domènech i Montaner
Descripció:
Model de rajola aplicada a la casa Lleó Morera de Barcelona, obra de Lluís Domènech i Montaner. Col·lecció de rajoles amb relleu Pujol i Bausis, núm. 1, 2008.

MEL- Rajola modernista. Casa Cargols Hospitalet. Tomàs i Barba
Descripció:
Model de rajola aplicada a la casa dels Cargols de l’Hospitalet de Llobregat, obra de l’arquitecte Mariano Tomàs i Barba, i a la font de Sant Nicasi de Gavà. Col·lecció de rajoles amb relleu Pujol i Bausis, núm. 2, 2010.

Imatge Escata Cartonet
Descripció:
Model d’escata ceràmica de reflex metàl·lic aplicada en moltes cobertes de manera habitual, però no exclusiva, durant el Modernisme. Col·lecció de rajoles amb relleu Pujol i Bausis, núm. 3, 2012.

MEL- Espirall Ceràmic
Descripció:
Model d’espirall ceràmica aplica de manera molt habitual en parets i sostres per donar pas a l’aire i evitar l’entrada d’aus. Col•lecció de rajoles amb relleu Pujol i Bausis, núm. 4, 2014.

MEL- Espirall Ceràmic
Descripció:
Model de floró ceràmic catalogat als mostraris de la fàbrica. Es produïa en diferents colors i mides, i també en combinació amb altres peces per formar un espirall. Arquitectes com Josep M. Jujol o Ignasi Mas i Morell la van utilitzar en alguns dels seus edificis. Col•lecció de rajoles amb relleu Pujol i Bausis, núm. 5, 2016.

Descripció:

Aquest model en relleu té com a motiu central una flor de vuit pètals que sobresurt d’un fons de fulles entrellaçades. La col•locació i continuïtat de cadascuna de les peces, l’una al costat de l’altra, formava la franja decorativa que configurava el fris. Generalment, aquest element constructiu ocupava una part central de l’entaulament. En interiors s’aplicava sota o sobre motllures o ala cornisa; en alguns casos, podia adquirir la funcionalitat de contrapetja en una escala. El mateix model monocromàtic en blanc va ser produït, també, en altres colors. Segons consta en un dels catàlegs de l’empresa, aquesta peça corresponia al model de fris de relleu núm. 19.

Col·lecció de peces en relleu, Pujol i Bausis, núm. 6, 2018

Amb motiu de l’exposició itinerant  El Modernisme i les flors. De la natura  a l’arquitectura. Can Tinturé, del 12 d’abril al 23 de setembre del 2018

This post is also available in: Spanish English