Col·lecció de peces de relleu de Pujol i Bausis

A la recepció del Museu Can Tinturé podeu trobar una petita botiga amb diferents publicacions sobre els continguts dels museus, així com tot una sèrie de productes, dels quals destaquem la col·lecció de rajoles reproduïdes de l’antiga fàbrica Pujol i Bausis.

MEL-Rajola modernista. Lleó Morera Barcelona Domènech i Montaner

Descripció:
Model de rajola aplicada a la casa Lleó Morera de Barcelona, obra de Lluís Domènech i Montaner. Col·lecció de rajoles amb relleu Pujol i Bausis, núm. 1, 2008.

MEL- Rajola modernista. Casa Cargols Hospitalet. Tomàs i Barba

Descripció:
Model de rajola aplicada a la casa dels Cargols de l’Hospitalet de Llobregat, obra de l’arquitecte Mariano Tomàs i Barba, i a la font de Sant Nicasi de Gavà. Col·lecció de rajoles amb relleu Pujol i Bausis, núm. 2, 2010.

Imatge Escata Cartonet

Descripció:
Model d’escata ceràmica de reflex metàl·lic aplicada en moltes cobertes de manera habitual, però no exclusiva, durant el Modernisme. Col·lecció de rajoles amb relleu Pujol i Bausis, núm. 3, 2012.

Descripció:
Model d’espirall ceràmica aplica de manera molt habitual en parets i sostres per donar pas a l’aire i evitar l’entrada d’aus. Col•lecció de rajoles amb relleu Pujol i Bausis, núm. 4, 2014.

Descripció:
Aquesta peça, en diferents colors, fou utilitzada per diferents arquitectes, com Josep M. Jujol o Ignasi Mas, en la decoració dels seus edificis. En algunes ocasions, aquest floró s’incrustava en altres peces ceràmiques (com per exemple, espiralls) reforçant- ne l’efecte decoratiu. Col·lecció de rajoles amb relleu Pujol i Bausis, núm. 5, 2014.

Descripció:
Aquest model té com a motiu central una flor de vuit pètals que sobresurt d’un fons de fulles entrellaçades. La col·locació i continuïtat de cadascuna de les peces, l’una al costat de l’altra, formava la franja decorativa que configurava el fris. Generalment, aquest element constructiu ocupava una part central de l’entaulament. En interiors s’aplicava sota o sobre motllures o a la cornisa; en alguns casos, podia adquirir la funcionalitat de contrapetja en una escala. Col·lecció de rajoles amb relleu Pujol i Bausis, núm. 6, 2016.