La memòria de la ciutat

Visita a l’Arxiu Històric

Visitarem les instal·lacions de l’Arxiu Municipal per veure’n el funcionament com a institució per a la conservació de la memòria local i per introduir-nos en la riquesa dels seus fons.

Els diversos fons dipositats corresponen a documentació de l’Ajuntament, de persones, d’empreses i d‘associacions, així com les col·leccions de cartells, fullets, imatges…

• Durada: 1 h – Activitat gratuïta
  • Primària – ESO – Batxillerat – Cicles formatius

visita, socials, fons primàries, patrimoni, història local

La mà d’Esplugues, ruta històrica de la ciutat

Un recorregut pel centre històric d’Esplugues per reivindicar el valor patrimonial d’alguns indrets pels quals passem cada dia, com Can Casanovas o el molí del Parc dels Torrents, i conèixer una mica millor la història de la nostra ciutat.

• Durada: 2 h / Barri Centre d’Esplugues
  • Punt de trobada: Museu Can Tinturé
  • ESO – Batxillerat – Cicles formatius

itinerari, socials, patrimoni, arquitectura

La muntanya de Sant Pere Màrtir.

Memòria d’una guerra

La muntanya de Sant Pere Màrtir va ser protagonista duran la Guerra Civil per la seva situació privilegiada i avui és un espai de memòria que ens permet recuperar alguns fets i persones d’aquells temps convulsos.

En la visita parlarem del paper de la bateria antiaèria, de la defensa de la ciutat de Barcelona i del final de la guerra i les seves conseqüències, i treballarem la importància dels valors democràtics i la cultura de la pau.

• Durada: 2 h / Muntanya Sant Pere Màrtir
  • Punt de trobada: pl. Mireia, Esplugues de Llobregat.
  • Primària – ESO. Recomanat a partir de 3er de primària

itinerari, socials, naturals, història local