La memòria de la ciutat

Visita a l’Arxiu Històric

Visitarem les instal·lacions de l’Arxiu Municipal per veure’n el funcionament com a institució per a la conservació de la memòria local i per introduir-nos en la riquesa dels seus fons.

Els diversos fons dipositats corresponen a documentació de l’Ajuntament, de persones, d’empreses i d‘associacions, així com les col·leccions de cartells, fullets, imatges…

• Durada: 1 h – Activitat gratuïta
  • Primària – ESO – Batxillerat – Cicles formatius

visita, socials, fons primàries, patrimoni, història local

La mà d’Esplugues, ruta històrica de la ciutat

Un recorregut pel centre històric d’Esplugues per reivindicar el valor patrimonial d’alguns indrets pels quals passem cada dia, com Can Casanovas o el molí del Parc dels Torrents, i conèixer una mica millor la història de la nostra ciutat.

• Durada: 2 h / Barri Centre d’Esplugues
  • Punt de trobada: Museu Can Tinturé
  • ESO – Batxillerat – Cicles formatius

itinerari, socials, patrimoni, arquitectura

La muntanya de Sant Pere Màrtir: Una visió de 360º cap al món

Una visita de reconeixement i descoberta de l’entorn i la història de la muntanya.

En aquesta ruta, explicarem per què aquest cim, punt estratègic sobre el Baix Llobregat i la ciutat de Barcelona, va ser controlat des de ben antic per francesos, bandolers i republicans!

I parlarem del paper de les bateries antiaèries durant la guerra civil.

• Durada: 2 h / Muntanya Sant Pere Màrtir
  • Punt de trobada: pl. Mireia, Esplugues de Llobregat.
  • Primària – ESO. Recomanat a partir de 3er de primària

itinerari, socials, naturals, història local