El diumenge 13 de gener ha tingut lloc al Museu Can Tinturé l’acte de clausura de la 19 Biennal de ceràmica d’Esplugues Angelina Alós. L’acte va reunir a l’entorn de les peces guanyadores i seleccionades una setantena de persones entre ceramistes professionals, alumnes de ceràmica i públic general.

Ariadna Benavides, directora de l’escola Municipal de ceràmica d’Esplugues, va ser l’encarregada de fer la última visita guiada. La seva explicació propera i didàctica estacant aquells aspectes tècnic, estilístics o de missatge més significatius, va permetre als assistents fer una última re-mirada sobre cada una de les obres.

Acabada la visita, va arribar el moment més esperat: saber quina peça era la més votada pel públic. Es van comptabilitzar un total de 335 vots, que es van repartir entre 28 de les 29 peces presentades, entre les que va destacar Heavy Rain del taiwanès Yu Cheng Chung amb 49 paperetes al seu nom.

Resultat de les votacions ( 6 obres més votades) :

Maribel Aguilera, regidora de Patrimoni cultural, va ser l’encarregada d’anunciar el guanyador. La regidora a més va dedicar unes emotives paraules a Jordi Mir, antic regidor de l’Ajuntament d’Esplugues i impulsor de la Biennal, present a la sala.

Heavy Rain, l’obra guanyadora del premi del públic, destaca per la seva complexitat tècnica i va cridar l’atenció d’una gran part dels visitants de la mostra. Saber com els “fils de pluja” podien resistir el pes del núvol de ceràmica ha estat una de les repetides preguntes que han fet els visitants durant els tres mesos que ha durat la mostra.

Yu Cheng Chung, és un destacat ceramista,que ha participat en nombroses exposicions i guanyant diversos concursos internacionals.

Durant els tres mesos que ha durat l’exposició de les peces guanyadores i seleccionades de la 19 Biennal de ceràmica d’Esplugues Angelina Alós han passat per les sales 1.381 persones, un 36 % més de visitants que l’edició anterior. Dades que confirmen la trajectòria ascendent del certamen que ja prepara la seva vintena edició.

De tota manera, l’acte de clausura de l’exposició va ser només un punt i seguit en aquesta 19 Biennal, ja que la propera parada serà el mes d’octubre a la sala ACC de Barcelona, amb la tercera edició de l’exposició col•lectiva Post-Creacions , en la qual els tres artistes premiats Albert Montserrat Balcells, Chisato Kuroki i Alberto Viera, juntament amb Yu Cheng Chung, premi del públic exposaran noves peces.