Esplugues està preparant tot un seguit d’activitats per commemorar el naixement, el 3 de desembre de 1917, de la reconeguda ceramista, Angelina Alós Tormo. Una artista íntimament lligada al municipi, que va portar el seu nom per tot el món.

Va néixer a València, filla del conegut ceramista Joan B. Alós, qui va ser director creatiu de la fàbrica Pujol i Bausis, i més endavant es va traslladar a Esplugues on va desenvolupar gran part del a seva carrera.

Angelina Alós va ser una avançada al seu temps com a artista i com a dona. La seva concepció de la ceràmica com art en majúscules la va convertir en precursora i referent d’artistes posteriors, i a més a més va ser de les primeres dones que va formar part de l’Acadèmie Internationale de la Céramique ubicada a Ginebra.

Actualment a l’Espai Baronda s’hi pot veure l’exposició permanent “Angelina Alós Tormo, mestra de ceramistes” formada per 31 peces de l’artista, donades per la seva filla, Blanca Morales, a la ciutat d’Esplugues. Per altra banda, també es pot visitar les obres premiades de les darreres edicions de la biennal internacional de ceràmica que porta el nom de la ceramista.

El proper dia 29 de març tindrà lloc la conferència “Angelina Alós, treballadora de l’art de la ceràmica”, primer acte de la commemoració del cent anys del naixement de l’artista.

Exposició Angelina Alos    CT 019

Més informació sobre Angelina Alós