desembre, 2021

01des19:0020:00De Muses a víctimesConferència

De com l’art ha retratat les dones

Conferència a càrrec de Mª Àngels Cabré, escriptora i directora de l’Observatori cultural de gènere.

Al llarg de la Història, l’art ha servit per confirmar l’existència del sistema patriarcal i també per reafirmar-lo. Durant llarg segles, els artistes han retratat les dones en les seves dues modalitats preferides, verges o putes, en una relació de tensió i violència envers elles que ha donat exemples que avui fan feredat.

En l’art, aquesta violència explicita ha esdevingut una eina més de dominació i sotmetiment. Cansades, han estat les artistes les que han revertit i reverteixen aquesta situació en obres que són alhora denúncia i crit.

Activitat inclosa en la programació especial del 25N contra la violència masclista

• Accès lliure
  • Ús obligatori de mascareta