Dones i Museus

L’Espai Corberó és un espai singular, obra de l’universal escultor Xavier Corberó (1935-2017), situat al bell mig del nucli antic d’Esplugues, al costat de l’església Santa Magdalena, masies amb segles d’història i el Monestir de Montsió. L’Ajuntament ha adquirit la finca on hi ha la joia arquitectònica que Corberó va anar modelant –des de finals dels 60, quan s’hi va instal·lar–, per convertir-la en un equipament, els usos del qual s’estan estudiant.

Estem davant d’una parcel·la de 2.055 m2 una edificació a base de forjats de formigó armat, un conjunt laberíntic de 300 arcs, patis i estades interconnectades, basses d’aigua, diverses escultures a escala humana, realitzades en pedra pel mateix artista, i, al subterrani, un auditori de gran singularitat arquitectònica.

De moment, ja s’hi ha fet el Pregó de Festa Major i el 18 d’octubre acollirà la celebració de les Noces d’Or, acte d’homenatge a les parelles espluguines que fan 50 anys de casades. Però el seu gran bateig davant de la ciutadania d’Esplugues tindrà lloc el cap de setmana del 12 i 13 de novembre.

L’Ajuntament ha organitzat dues jornades de portes obertes guiades i gratuïtes per donar a conèixer l’emblemàtic i original recinte, que comunicava amb l’habitatge de Corberó.

Les persones interessades en les visites guiades  podran inscriure’s per fer la visita en grups reduïts a partir del 2 de novembre a les 9:00  a la plataforma digital de Codetickets (codetickets.com).