Dones i Museus

Divendres 13, dissabte 14 i diumenge 15 d d’octubre de 2023

Les jornades europees del patrimoni són una iniciativa liderada per l’Agència Catalana del Patrimoni,  que des de 1991  han permès conèixer la riquesa i la diversitat del patrimoni cultural gràcies a la col·laboració de centenars de municipis, museus, monuments, associacions i entitats culturals d’arreu del territori .

El lema de l’edició d’enguany és “Patrimoni viu”, tot fent referència a les pràctiques, els coneixements i les habilitats que es transmeten de generació en generació, i que actualment es continuen mantenint.

Aquest cap de setmana tot el territori català s’omple d’activitats  amb el patrimoni com a referent amb més de 250 municipis i més de 500 propostes.

Els Museus d’Esplugues participen en aquesta iniciativa des de l’any 2010. Per a aquest cap de setmana tan especial han preparat una programació especial  amb dues novetats respecte a l’edició anterior. En primer lloc, durant els tres dies a l’espai familiar de Can Tinturé  grans i petis podran jugar  L’oca dels Museus i el Patrimoni d’Esplugues.

I el dissabte 14 a les 18 h ofereixen una visita guiada a l’exposició temporal 21 Biennal de Ceràmica d’Esplugues Angelina Alós. Un visita pensada per descobrir les obres de ceràmica amb els cinc sentits.

Igualment tothom podrà gaudir de tres dies de Portes obertes a Can Tinturé en l’horari habitual del Museu, i les visites guiades a Can Tinturé (12)  i “La Rajoleta” (11 i 13 h) del diumenge 15 de manera gratuïta.

Programació especial

Portes obertes al Museu Can Tinturé

Divendres de 17 a 20 h, dissabte de 10 a 14 i de 17 a 20 h i diumenge de 10 a 14 h.

Visita lliure i gratuïta a l’ùnic museu monogràfic de rajoles.

Descobreix a Can Tinturé més de 300 models diferents de rajoles i l’exposició temporal amb les obres guanyadores i seleccionades de la 21 Biennal de Ceràmica d’Esplugues Angelina Alós.

• Accés lliure

L’oca dels museus i el patrimoni

A l’espai familiar del Museu Can Tinturé trobareu el vostre racó de
calma on grans i petits podreu jugar a la nova oca amb el patrimoni de la ciutat com a protagonista.

• Accès lliure

Visita guiada a l’exposició temporal

21 Biennal d’Esplugues

Dissabte a les 18 h.

Visita comentada a l’exposició que recull les obres guanyadores i seleccionades en la 21 Biennal de ceràmica d’Esplugues.

En una experiència sensorial ens endinsem en les obres i descobrim la visió dels i les artistes i el seu procés creatiu.

• Activitat gratuïta amb inscripció prèvia

Visites guiades als MEL

Diumenge a partir de les 11 h.

Aprofita les entrades gratuïtes amb motiu de les Jornades Europees del Patrimoni

A través de la col·lecció de Salvador Miquel coneixerem l’evolució estètica de la rajola de mostra per enllaçar amb la producció industrial de ceràmica arquitectònica de l’antiga fàbrica Pujol i Bausis, “La Rajoleta”.

•  Sessions:
    • La Rajoleta 11 i 13 h