Dones i Museus

El dijous 5 d’octubre ha tingut lloc l’acte de lliurament de premis de la 21 Biennal de Ceràmica d’Esplugues Angelina Alós al Casal Robert Brillas d’Esplugues de Llobregat.

L’acte presidit per Maribel Aguilera, regidora de Museus i Memòria Democràtica, ha comptat amb la presència dels membres del Jurat del certamen i representants de les empreses patrocinadores.

Durant la cerimònia  s’han lliurat els tres premis oficials i, com a novetat, també s’ha donat a conèixer el nom de l’obra guanyadora del Premi del públic.

Obres premiades

Premi Ciutat d’Esplugues

Surface morphed

Javier Perandones

El jurat va destacar de l’obra de l’artista madrileny  la seva originalitat, fragilitat, elegància i la complexitat de la seva tècnica.

El mateix artista situa l’origen de la seva peça en l’observació dels sensibles i petits detalls que ocorren de forma natural a la natura.

Per altra banda destaca a nivell formal, la construcció a partir de la repetició sistemàtica de les parts amb la finalitat d’obtenir una peça de gran complexitat tècnica.

Javier Perandones

Premi Angelina Alòs

Elements

Magdolna Toth

El Jurat ha destacat la revisió  que suposa la seva proposta del tradicional plafó de ceràmica de dues dimensions cap a un element tridimensional de gran exigència en la seva realització.

En paraules de Magdolna Toth la seva obra simbolitza els sistemes de xarxa que enllacen les nostres vides i el nostre entorn…La seva construcció és una activitat meditativa que requereix molt de temps. Ensenya enfocament i resistència, també humilitat i paciència.

Magdola Toth

Premi Pujol i Bausis

Silent spring III

Ludovica Silvestri

El Jurat ha destacat pel seu virtuosisme tècnic, sensibilitat i delicadesa en el resultat.

La mateixa artista defineix la seva obra  com una escultura delicada i fràgil, immortalitzada en la seva formació i que representen éssers vius, formes orgàniques en moviment, com el creixement imperceptible d’un organisme vegetal.

Ludovica Silvestri

Menció honorífica

Vessel Autumn

Mandy Cheng

Per la precisió i l’execució de la tècnica i la qualitat del resultat estètic.

Premi del públic

Traces: a serie of tactile memory

Selma Catovic

53 vots rebuts

Més informació sobre la

21Biennal de ceràmica d’Esplugues Angelina Alós

La 21 edició del concurs de ceràmica d’Esplugues ha destacat per un augment de la participació, amb un rècord de 289 peces inscrites, així com un creixement de la participació internacional  fins al 67% , que s’ha situat per davant de la nacional .

De les gaire bé 300 propostes, el jurat oficial en va seleccionar les 30 finalistes que formen l’exposició temporal 21 Biennal de Ceràmica d’Esplugues. Obres guanyadores i seleccionades que es pot visitar de manera gratuïta fins al 14 de gener de 202 al Museu Can Tinturé.

La ceràmica contemporània està vivint un període de creixement i reconeixement. La mostra per la qual en dos mesos ja han passat gaire bé 800 persones és un exemple de la riquesa, complexitat i diversitat d’aquesta disciplina en auge.

L’objectiu de l’exposició és situar la creativitat dels i les artistes en el centre, tot superant la simple observació de la peça. Per aquest motiu, a les sales, acompanyaran les obres presentacions en format audiovisual de les peces de la veu dels mateixos artistes i informació completa sobre les característiques de cada peça.

A través de les paraules dels i les artistes podem establir un eixos en les propostes.

Per una banda destaca una necessitat dels artistes de cert retorn a la natura o al valor d’allò que la natura ens ofereix. Trobem reflexions de la relació entre els humans i la natural en obres com Edificio organico, Aquos II o Escape to nature.

En segon lloc trobem peces que reflexionen clarament sobre la pressió que la societat exerceix sobre les persones i com aquestes reaccionen. Peces com Silencio Theatral, Asimetria VII, Elements, etc.

I per últim obres on el feminisme i la lluita de les dones per la igualtat en diferents cultures son protagonistes com Our God is Great #21 o Aorta Ao Antikatabolista.

Aquí podeu consultar els vídeos dels alguns ceramistes :

El jurat format compost per persones reconegudes, expertes del món de la ceràmica i de l’art en general ha estat l’encarregat de fer la selecció de les peces finalistes i escollir les quatre peces guanyadores.

El jurat de la present edició està format Isabel Fernández del Moral, historiadora de l’art i conservadora de la Col·lecció de Ceràmica del Museu del Disseny de Barcelona, Manel Diestre Marín, membre de la junta directiva de l’Associació Ceramistes de Catalunya, soci fundador del Taller de Ceràmica SOT  i mestre artesà que ha col·laborat en nombroses intervenció del patrimoni arquitectònic. I Mònica Ramona Navarro, co directora de la galeria Artur Ramon Art, experta en art modern i contemporani, i Presidenta del Gremi de Galeries d’Art de Catalunya.

Isabel Fernández del Moral,

Manel Diestre Marín.

Mònica Ramona Navarro

La Biennal de Ceràmica d’Esplugues Angelina Alós és el certamen de creació ceràmic més antic de Catalunya. Creat per l’Ajuntament l’any 1986, el qual continua el seu suport a la ceràmica contemporània. Destaca també la col·laboració de les tres empreses patrocinadores sense les quals no seria possible tirar endavant la Biennal:  Nestlé Espanya, Soler i Saure i Fiact Assegurances- Clínica Diagonal.

#21BiennalEsplugues