Dones i Museus

El dimecres 16 de juny va tenir lloc als Museus d’Esplugues de Llobregat la primera reunió del Jurat de la 20a Edició de la Biennal de ceràmica d’ Esplugues, que va triar les 24 peces que concursen en la fase final del certamen.

El 31 de maig s’havia tancat el període d’inscripció, amb  total de 166 obres inscrites de 83 artistes d’arreu del món.

Un cop més, de manera més destacada que en l’edició anterior, les ceramistes tenen una paper principal ja que són el 64% de les participacions.

A nivell geogràfic es manté l’equilibri de les edicions anteriors, en una distribució casi equitativa entre participacions catalanes , de la resta de l’Estat espanyol o internacionals.  Segurament a causa de la situació internacional s’ha detectat menor nombre de propostes asiàtiques.

El Jurat de la present edició està format per persones de reconegut prestigi professional que, des de diferents àmbits, aporten una visió àmplia, actual i rigorosa:  el ceramista i president de l’Associació de Ceramistes de Catalunya Jordi Marcet Barbé, el doctor en història de l’art  i conservador d’art del Museu Nacional de Catalunya (MNAC) Àlex Mitrani de Miragorta i  la doctora en història de l’art  i docent  a l’Escola Eina ,Anna Pujades Matarín.

D’ entre les 24 peces seleccionades, en sortiran les 3 guanyadores de la 20a edició de la Biennal de Ceràmica d’Esplugues Angelina Alós. Els noms es donaran a conèixer en un acte públic el dia 27 d’octubre i, a partir d’aquell dia, totes les peces seleccionades es podran veure en una exposició temporal que estarà oberta fins a principis de 2022

Els participants poden consultar la llista d’obres seleccionades a la web dels Museus d’Esplugues.