Dones i Museus

Els Museus d’Esplugues reforcen la seva relació amb les escoles d’Esplugues i inclouen una nova activitat a l’oferta pedagògica

El públic escolar que visita els Museus d’Esplugues es fidelitza any rere any, i curs rere curs. Les conclusions del curs 2021-2022 als MEL són molt positives: el 96,6 % del centres escolars que han fet alguna activitat afirmen que tornaran a incloure l’activitat a Can Tinturé o “La Rajoleta” en la seva programació escolar, i valoren amb un 9,35 la seva experiència als museus de la ciutat. Una experiència dissenyada tot seguint criteris pedagògics, però també valors de proximitat, igualtat i sostenibilitat.

Durant el curs 21-22  el 70% de les escoles que van visitar els Museus són de la ciutat . El vincle entre els museus i les escoles locals ha sortit reforçat després de la pandèmia. Durant l’aturada pandèmica els museus van revisar i actualitzar la seva oferta pedagògica, i aquesta tasca ha tingut com a resultat la recuperació dels índexs de públic escolars previs.

Novetats per al curs 2022-2023

Per al curs 2022-2023 els museus de la ciutat tenen a punt la seva oferta d’activitats: una programació global i destinada a tots els nivells educatius amb l’objectiu de complementar l’experiència dels nens i nenes fora de les aules, tot treballant per l’estima del patrimoni de la ciutat.

A les tretze activitats ofertes pels Museus i l’Arxiu Municipal, s’afegeix,  fins a finals de gener de 2023, una activitat especial vinculada a l’exposició temporal “Gaudí & trencadís”. Aquesta activitat és una oportunitat única per a les escoles per descobrir l’obra del genial arquitecte i la tècnica del trencadís, amb una mirada propera  i vinculada al patrimoni propi de la ciutat, ja que part de la ceràmica utilitzada per Gaudí va sorgir dels forns de “La Rajoleta”. La nova activitat inclou un divertit i creatiu taller de trencadís adaptat als diferents nivells escolars.