Dones i Museus

Els MEL reivindiquen les dones vinculades a la ceràmica.

Els Museus d’Esplugues de Llobregat continuen la tasca iniciada l’any 2015 per donar visibilitat a les dones vinculades al món de la ceràmica, i a la història i al patrimoni de la ciutat.

Aquest mes de març la protagonista és la ceramista Barbaformosa, guanyadora del primer premi en la vuitena edició de la Biennal l’any 1994, i jurat del mateix certamen l’any 2008.

Recuperem al seva història, obra i personalitat a traves dels projectes digitals Petites històries, Grans Dones i la Galeria de dones del la Xarxa de Museus locals de la Diputació de Barcelona.

Petites històries, grans dones

Museus amb ulls de dones

Petites històries, grans dones” dona a conèixer la vida de 9 dones vinculades a la història, les col·leccions o el contingut de 9 museus a través de vídeocontes creats per a l’ocasió.

La protagonista és la ceramista Barbaformosa.

Estrenem el dimarts 9 de març a les 18 h al canal de Youtube Petites històries, grans dones

Barbaformosa

Mestra del torn

Racó expositiu dedicat a la ceremista Barbaformosa que recupera la seva obra guanyadora del Premi Ciutat d’Esplugues de l’any 1994.

Del 9 al 31 de març al primer pis del Museu Can Tinturé.

Accés lliure

Galeria de dones de la XML de la Diputacio de Barcelona