“Petites històries, grans dones” recrea la vida de nou dones rellevants en l’art, les ciències o els àmbits vinculats als nou museus a través de vídeo contes infantils creats expressament per a l’ocasió.

Maig 2020

La iniciativa Petits histories , grans dones organitzada per nou museus de l’àrea metropolitana de Barcelona ha transformat la seva edició de 2020 en digital.

Els MEL hi participen per primera vegada amb la creació del conte La nena de les mans inquietes, dedicat a la figura de la ceramista Angelina Alós.

Angelina Alós va ser una gran ceramista molt vinculada a la ciutat d’Esplugues, on hi tenia el seu taller. Actualment al vestíbul de l’Edifici Baronda, hi trobareu l’exposició Angelina Alós, mestra i ceramista, amb 31 peces que van se donades a l’ajuntament per la seva filla.

Destacava per la seva creativitat, treball i perseverança. Va ser un exemple de dona que va trencar les seves limitacions de gènere per seguir la seva vocació, i un referent per totes aquelles nenes i nens que volen seguir els seus somnis.

Inicialment programada com una activitat presencial a cadascun dels museus, el tancament dels equipaments per la covid-19 va traslladar la iniciativa a Internet. Entre el 23 i el 31 de maig, cada dia, a partir de les 12.00 h, es va oferir per Youtube un nou vídeo conte. Els nou vídeos estan disponibles de manera permanent en aquest nou canal adreçat als infants.  Les narracions tenen com a protagonistes dones vinculades a la història, col·leccions o contingut de cada equipament i són totes de nova creació i escrites per Tramoia Serveis Culturals.

En el cas d’Esplugues, l’activitat també es va emmarcar en la Setmana del Joc d’Esplugues. Activitat coorganitzada pel Museu de Ciències Naturals de Barcelona;  el Museu Nacional d’Art de Catalunya; el Museu d’Arqueologia de Catalunya; el Museu Marítim de Barcelona; el Museu Picasso; el Museu del Disseny de Barcelona; els Museus d’Esplugues de Llobregat; la Fundació Joan Miró, i el Museu d’Història de Catalunya.