Dones i Museus

El dissabte 13 de maig , en el marc de l’ assemblea anual de l’Associació Ceramistes de Catalunya, l’Ajuntament d’Esplugues va rebre el Premi d’Honor, concretament el Premi Terrart que distingeix persones, entitats, empreses, industrials, distribuïdors i botiguers que donen suport al sector.

Es va atorgar el premi a l’Ajuntament d’Esplugues per la seva actitud envers la ceràmica, tot destacant la seva feina a través dels Museus de la ciutat per honorar la figura d’Angelina Alós i l’organització de la Biennal Internacional que porta el seu nom. També es va destacar la programació d’exposicions i la tasca de recuperació de la memòria de la fàbrica Pujol i Baussis, tan important en el període modernista.

Maribel Aguilera, regidora de Patrimoni Cultural i Memòria Democràtica, va rebre el guardó en nom de tot el consistori de la mà de Manel Diestre.

El guardó consisteix en una obra de la ceramista Roser Oter, amb el títol Emocions, que simbolitza el compromís, com el que l’Ajuntament i els museus mantenim en la promoció de la tradició ceramista d’Esplugues i amb la projecció de la ceràmica de creació.