Dones i Museus

El dia 21 d’octubre l’Ajuntament d’Esplugues  estrena una nova ruta històrica pel centre de la ciutat que recupera la memòria de la Guerra Civil espanyola a la ciutat.

El nou itinerari, sota el títol Esplugues 1936-1939, la vida a rereguarda   respon al compromís del consistori amb la recuperació de la memòria democràtica i a favor de la cultura de la pau.

En temps com els actuals que les guerres ocupen informatius i publicacions a les xarxes és necessari recuperar la memòria del conflicte que va paralitzar la ciutat fa gaire bé 90 anys. Esplugues de Llobregat tenia relativament lluny el front de guerra, però aquest fet no va implicar un menor impacte en la seva vida diària. Tota la quotidianitat de la ciutat va quedar marcada per l’arribada de refugiats que fugien del conflicte, per la presència militar constant, per la falta de subministraments…

Aquest itinerari explica els canvis que va viure la ciutat des d’un punt de vista humà, tot recuperant testimonis que narren moments com l’inici de la guerra, la crida a files o expliquen experiències i sentiments com la fam, la por, la pèrdua o la injustícia de la guerra.

Il·lustren la ruta un recull de fotografies i documentes provinents de l’Arxiu Municipal d’Esplugues que documenten els continguts exposats i reforcen el relat dels testimonis.

El dia 21 d’octubre a les 11 h tindrà lloc la primera sessió de la nova ruta que començarà al Museu Can Tinturé ( gratuïta amb inscripció prèvia). Està previst que es programin noves sessions de l’itinerari per al públic general i que de cara al curs 24-25 estiguni disponibles per a escoles i instituts.

El mateix dia 21 d’octubre a les 18 h també s’oferirà l’activitat Dones i Fronteres.

1936-1939 ESPLUGUES,

VIDA A LA RERAGUARDA

Dissabte, 21 d’octubre a les 11 h. Punt de trobada Museu Can Tinturé

Estrenem una nova ruta històrica pel centre de la ciutat que recupera la memòria de la ciutat en els dies foscos de la Guerra Civil espanyola.

• Activitat gratuïta
  • Inscripció prèvia
  • Places limitades
  • Activitat no accessible

DONES I FRONTERA

Dissabte, 21 d’octubre a les 18.30 h, a la Masoveria de Can Tinturé

Taller de memòria històrica que recupera la memòria d’una sèrie de dones artistes que van formar part del context de la Segona República, la Guerra Civil i la posterior dictadura.

• Activitat gratuïta
  • Inscripció prèvia
  • Places limitades

Imatge capçalera:

Soldats del cos d’exèrcit marroquí. Plaça Sta. Magdalena. 26 de gener de 1939.

AFMG (Archivo Familiar Martínez Gascón). Fotògraf Francisco Martínez Gascón. Digitalització Institución Fernando el Católico. Reg.21_Esplugues.

Amb el suport de :