Accessibilitat

Els Museus d’Esplugues de Llobregat formen part del projecte La Mirada Tàctil de l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona, des de fa més de deu anys i en el marc d’aquest projecte  s’incorpora la visita virtual accessible al Museu Can Tinturé.

Es tracta d’un conjunt de nou audiovisuals  disponibles a youtube que es presenten amb motiu del Dia Internacional de les persones amb discapacitats. Aquests vídeos estan produïts amb la col·laboració de la Federació de Persones Sordes de Catalunya (FESOCA) i inclouen un intèrpret en llengua de signes en català per a la comunitat sorda signant, subtitulat per a la comunitat sorda oralista, audiodescripció per la comunitat amb ceguesa i locució per oferir un plus d’usabilitat per a tots els usuaris.

Cada un del clips repassa un dels àmbits que conformen l’exposició permanent de Can Tinturé. Una mirada propera, oberta i dinàmica a les peces de la Col·lecció de rajola de mostra Salvador Miquel.

Aquest nou recurs s’afegeix als serveis d’accessibilitat ja disponibles que els Museus d’Esplugues de Llobregat posen a disposició de la ciutadania amb l’objectiu de garantir l’accés físic i sensorial a les seves col·leccions a tot tipus de públic.

Aquest 2020, el projecte de La Mirada tàctil també ha incorporat altres visites virtuals accessibles al seu canal de youtube com les exposicions temporal El Modernisme i les Flors i L’home Nú, o la visita inclusiva a Les Coves del Toll.

Museu Can Tinturé

Visita virtual accessible