El dissabte 18 de maig es celebrava conjuntament el Dia internacional dels museus i La nit dels museus, una jornada completa d’activitats per celebrar la gran festa dels museus.
Després d’un divendres passat per aigua, la pluja va amenaçar tota la nit, i fins i tot en alguns moments va fer acte de presència amb un parell de ruixats ràpids. Malgrat el temps, els visitants no es varen desanimar i més de 1.200 persones van gaudir de les portes obertes i la programació especial que havien preparat els Museus d’Esplugues.

Gran afluència de públic també a les primeres hores per visitar la nova exposició temporal La Ceràmica en temps de La Catedral del mar i per recórrer el recinte de l’antiga fàbrica Pujol i Bausis, en l’únic dia de l’any que es pot visitar de manera lliure.

A partir de les 22 h van començar les activitats de nit. Les sales de l’exposició temporal es van omplir de música de la mà de Ferran Pisà, qui ens va oferir un recital de peces medievals i renaixentistes d’origen francès i italià. La seva traça i velocitat per fer anar els dits per les catorze cordes de la tiorba va deixar bocabadats als assistents .

A La Rajoleta va tenir lloc una nova edició de Les ombres de la fàbrica, les breus obres de teatre inspirades en històries de Pujol i Bausis. Aquest any uns inquiets i bromistes Gaudí i Jujol visitaven la fàbrica per fer una comanda de rajoles pel banc del Park Güell. Les seves aventures per l’interior del museus van incloure anècdotes , diversió i fins i tot un trencadís en directe!

Un any més La nit dels museus coincidia amb La nit esotèrica i la Ruta de tapes de primavera, activitats que animen a sortir i aprofitar la nit. El 70% dels assistents eren veïns d’Esplugues: alguns ja tenen la data marcada al seu calendari, mentre que d’altres ens comenten que, encara que sembli mentida, venen per primera vegada. El 30% restant provenen de l’àrea metropolitana, seguint la programació de La nit de museus, i en molts casos buscant alternatives a les aglomeracions de la Ciutat comtal.