Dones i Museus

Diumenge 7 de maig es va tancar el període d’inscripció per la 21 edició del certamen de ceràmica d’Esplugues.

S’han rebut 129 inscripcions, la qual cosa suposa un rècord de participació, superant el llindar de les 119 de l’edició de 2016.

Amb les dades recollides es reafirma la dimensió internacional del premi. Per primera vegada en la seva historia les inscripcions internacionals (67%)superen a les nacionals (33%).

El jurat format compost per persones reconegudes, expertes del món de la ceràmica i de l’art en general serà l’encarregat de fer la selecció de les peces finalistes, que es farà pública durant la segona quinzena del mes de maig.

El jurat de la present edició està format Isabel Fernández del Moral, historiadora de l’art i conservadora de la Col·lecció de Ceràmica del Museu del Disseny de Barcelona, Manel Diestre Marín, membre de la junta directiva de l’Associació Ceramistes de Catalunya, soci fundador del Taller de Ceràmica SOT  i mestre artesà que ha col·laborat en nombroses intervenció del patrimoni arquitectònic. I Mònica Ramona Navarro, co directora de la galeria Artur Ramon Art, experta en art modern i contemporani, i Presidenta del Gremi de Galeries d’Art de Catalunya.

El mes de juliol tindrà s’obrirà al públic l’exposició temporal que acull les peces seleccionades en la 21 edició del certament de ceràmica contemporània de la ciutat d’Esplugues, i s’iniciarà la votació popular que donarà lloc al Premi del públic.

Les obres guanyadores i el Premi del Públic es coneixeran el 5 d’octubre en un acte al Casal de Cultura Robert Brillas.

Dades de participació:

Relació de participacions per països

Espanya

Rússia

Sèrbia

Suïssa

Distribució per CCAA de les participacions nacionals: