OUR GOD IS GREAT #21

• Material: Ceràmica amb cromat daurat
  • Tècnica: Modelat
  • Cocció: Cuita reductora 1350º

L’obra en paraules de l’artista:

Vaig néixer dona en un petit poble del nord de la Xina envoltat d’una profunda influència del confucianisme. Part d’aquesta influència va ser una disparitat entre les estructures de poder d’homes i dones. La inferioritat es va inculcar des de la infància.

La desigualtat va frenar el meu creixement individual fins que vaig començar a treballar en contra d’aquelles maneres obsoletes i vaig emprendre un viatge d’auto descobriment.

L’art ceràmic em va concedir la llibertat d’expressió que buscava.

El premi del públic, el tries tú!

liu xi

“…El fang i jo vam trencar les convencions i, a poc a poc, em vaig empoderar.”

Liu Xi va néixer el 1986 a la província de Shandong. Després de graduar-se al Departament d’Escultura de l’Acadèmia Central de Belles Arts de Pequín el 2010, Liu Xi es va traslladar a Xangai i hi va instal·lar el seu estudi.
Experimentant constantment amb els límits tècnics i estètics de la ceràmica i les possibilitats materials de l’argila i els esmalts, Liu explora temes de sexualitat i gènere, autodescobriment, identitat i llibertat.
Ha participat en nombroses exposicions a la Xina i a l’estranger, com ara Portugal, Noruega, Espanya, Corea i el Regne Unit. Les seves obres s’han inclòs en diverses Biennals internacionals de ceràmica, rebent premis i premis. Participa activament en programes de residència, com ara Bali, Taiwan, l’Índia, Mèxic i Yi Xing.