Dones i Museus

12.512 persones han visitat els museus o han participat en activitats organitzades pel servei de patrimoni cultural i memòria democràtica. Superant la xifra més alta fins al moment, de l’any 2019 de 12.010 persones. Això suposa un creixement d’un 25% respecte de l’any 2022.

El 2023 als Museus ha transitat des de Gaudí fins a la ceràmica més actual, passant per la ceràmica arquitectònica amb tres exposicions temporals amb gairebé tres mil visitants directes.

Entre la programació d’activitats el FangFest, el festival de les famílies creatives, en la seva quarta edició ha estat l’activitat més multitudinària amb més 750 persones. El patrimoni de la nostra ciutat desperta molt interès i la ruta mensual “De la mà d’Esplugues” ha penjat el cartell de complet en 5 de les 8 sessions de l’any.

Durant aquest any els museus han estrenat els “Museus en joc”, una proposta emmarcada en la xarxa Playful que inclou tres propostes lúdiques. L’objectiu dels tres jos és apropar les col·leccions i el patrimoni d’una manera lúdica. Infants i persones adultes han pogut jugar a l’Espluencaix, l’EspluMemory i l’Oca dels Museus durant la Festa del Joc, la Festa Major de Sant Mateu o el dia de la Ciutat Educadora amb molt d’èxit entre els participants.

Cal destacar l’augment de projectes de col·laboració dels Museus amb diferents iniciatives socials. Els Museus d’Esplugues són un espai obert a tota la ciutadania amb un projecte sòlid de museu social, com una eina d’integració comunitària.  Durant aquest 2023 s’han participat amb iniciatives de benvinguda a persones nouvingudes, activitats sensorials adreçades a persones amb diversitat funcional i s’han incorporat les activitats escolars dels museus al programa Argonautes per a centres de molt alta complexitat.

El tancament de l’any ha girat entorn de la 21 edició de la Biennal de ceràmica d’Esplugues Angelina Alós. El certamen de ceràmica contemporània ha portat fins a la ciutat obres de tot el món, en una edició marcada per l’augment de participació i el posicionament de concurs espluguí en les xarxes internacionals.

La programació dels Museus d’Esplugues del 2023 ha comptat amb el suport de: