Nova exposició temporal de ceràmica contemporània que trasllada l’experiència creativa dels artistes internacionals Anne Laure Cano i Jim Gladwin a les sales de Can Tinturé.

A partir de la tradició ceramista d’Esplugues, la història de la fàbrica Pujol i Bausis o els fons documental de l’Arxiu Municipal, els artistes han creat noves obres que sorprenen per la seva intensitat, textures i originalitat.

Informació pràctica

Del 7 de novembre de 2024 al 25 de maig de 2025

Museu Can Tinturé

Entrada gratuïta

Horari:

De dimarts a divendres de 17 a 20 h.

Dissabtes de 10 a 14 i de 17 a 20 h.

Diumenges i festius de 10 a 14 h.

Tancat tots els dilluns, i els dies 24, 25, 26 i 31 de desembre i l’1 de gener.

L’exposició

Translate és la primera experiència del Museus d’Esplugues en un projecte de cocreació amb artistes,  que s’emmarca en el seu compromís i reivindicació de la ceràmica artística com a disciplina de primer nivell.

El que trobarem a les sales és la conclusió d’un projecte de més de dos anys de feina, que posa el focus en tres aspectes fonamentals:

  • La relació entre el passat i el present.
  • El reconeixement de feina de ceramista.
  • El procés creatiu de l’artista contemporani.

Estructura                                                                    

La mostra que convida les visites a reflexionar sobre quatre conceptes a partir de peces contemporànies i fotografies antigues de La Rajoleta:

  • Memòria
  • Ofici
  • Tradició
  • Emoció

Artistes                                                                                                                                                       

Anne-Laure Cano

Ceramista francesa resident a Barcelona des de 2020 i guanyadora del Premi Pujol i Bausis a la 20 Biennal de Ceràmica Angelina Alós d’Esplugues de Llobregat.

Artista amb una gran projecció nacional i internacional que els últims anys ha participat en nombroses exposicions col·lectives a Espanya, França i Anglaterra.

Jim Gladwin

Ceramista anglès amb una trajectòria consolidada. Amb una llarga carrera creativa que combina amb la seva tasca docent i la recerca especialment sobre les característiques i les qualitats de les argiles, i les seves aplicacions en la creació ceràmica.

Participa a la 21 Biennal de Ceràmica Angelina Alós d’Esplugues de Llobregat, i és seleccionat amb l’obra “Aquós II”.

Activitats

Inauguració

Dijous, 7 de novembre, 18 h

Acte d’obertura i presentació de la nova exposició de la mà dels artistes protagonistes.

 

  • Accés lliure

FangFest. El festival de les famílies creatives

Dissabte, 9 de novembre de 10 a 14 h. 

De 10 a 14 h al Museu de ceràmica La Rajoleta i els Jardins de Can Tinturé s’ompliran d’experiències i tallers gratuïts adreçats a nens i nenes de totes les edats que fomentin la seva creativitat i imaginació a través de la ceràmica.

La música també serà protagonista amb un concert als Jardins de Can Tinturé a partir de les 12.30 h. Grans i petits gaudiran de l’espectacle Love’n Roll de l’artista Lali BeGood.

  • Accés lliure

Visites guiades a l’exposició

Els diumenges a les 13 h. Excepte últim diumenge de mes.

  • Durada aproximada 1 h
  • Preu: 3 euros.
  • Inscripció recomanable

Pròximament inscripcions per a visites guiades 2025

Taller de Nadal

Divendres, 27 de desembre de 10 a 13.30 h, a La Masoveria de Can Tinturé

Activitat familiar.

Crearem el nostre guarniment nadalenc per penjar a l’arbre inspirat en la peça Inventari de l’exposició Translate

  • Accés lliure
X