“La natura és una font essencial inesgotable d’inspiració visual, i introdueix un llenguatge de formats i colors que influeix directament en la meva obra.
Em fascinen els patrons, les formes i les estructures que es troben al món natural, des de la microescala fins a la macro.
Observo la bellesa en la integritat d’un arbre, en la simetria d’una flor o en la textura d’una roca.”
L’Associació de Ceramistes de Catalunya, en col·laboració amb els Museus d’Esplugues de Llobregat presenten una exposició del ceramista madrileny, Javier Perandones, guanyador del Premi Ciutat d’Esplugues a la 21 Biennal Internacional de Ceràmica Angelina Alós d’Esplugues de Llobregat, entre altres dins la seva prometedora carrera.
L’acte d’inauguració que va tenir lloc el 13 de setembre va comptar amb la presència del Jordi Marcet, president de l’ACC i Maribel Aguilera, regidora de Patrimoni cultural de l’Ajuntament d’Esplugues.
En la seva presentació l’artista va transmetre a tots els assistents el seu entusiasme per la seva feina i va agrair l’oportunitat que suposa aquesta primera exposició en solitari.
Una selecció de peces que ens apropen a la seva forma singular de treballar la porcellana a partir de la repetició de formes geomètriques i patrons, com a elements estilístic fonamental en les seves obres.
En paraules del mateix artista: El meu procés creatiu representa una síntesi entre allò antic i allò que és nou. D’una banda, utilitzo el model paramètric, una metodologia informativa adoptada des de l’arquitectura; aquí, les tècniques tradicionals de ceràmica, l’ofici ancestral de donar forma al fang. Aquests aspectes formen part integral de la meva pràctica artística, establint un diàleg constant entre tecnologia i artesania.
Aquesta implementació requereix una alternança contínua entre allò conceptual i allò tangible, entre la precisió digital i l’habilitat manual. El poder d’aquesta combinació sembla sorgir de la resistència que genera”.
Una selecció de peces que ens apropen a la seva forma singular de treballar la porcellana a partir de la repetició de formes geomètriques i patrons, com a elements estilístic fonamental en les seves obres.
En paraules del mateix artista: El meu procés creatiu representa una síntesi entre allò antic i allò que és nou. D’una banda, utilitzo el model paramètric, una metodologia informativa adoptada des de l’arquitectura; aquí, les tècniques tradicionals de ceràmica, l’ofici ancestral de donar forma al fang. Aquests aspectes formen part integral de la meva pràctica artística, establint un diàleg constant entre tecnologia i artesania.
Aquesta implementació requereix una alternança contínua entre allò conceptual i allò tangible, entre la precisió digital i l’habilitat manual. El poder d’aquesta combinació sembla sorgir de la resistència que genera”.